Notar
Rekneskapsprinsipp
Rekneskapen er utarbeidd etter reglar fastsett i kommunelova, bokføringslova, forskrifter og god kommunal rekneskapsskikk (GKRS).
All tilgang og bruk av midlar i året som vedkjem fylkeskommunal verksemd skal framgå av driftsrekneskapen eller investeringsrekneskapen. Alle utgifter, utbetalingar, inntekter og innbetalingar er rekneskapsført brutto. Vidare er anordningsprinsippet lagt til grunn. Det betyr at alle kjente utgifter, utbetalingar, inntekter og innbetalingar i året skal takast med i rekneskapen for vedkomande år, anten dei er betalt eller ikkje i rekneskapsåret. For lån er likevel berre den delen som er brukt i året ført i investeringsrekneskapen. Den delen som ikkje er brukt, er registrert som memoriapost.
Vesentlege utgifter, utbetalingar, inntekter og innbetalingar som ikkje kan fastsetjast eksakt ved rekneskapsavslutninga, blir registrert med eit rundt rekna beløp i årsrekneskapen.
Klassifisering av anleggsmidlar, omløpsmidlar og gjeld
Anleggsmidlar er eigedelar som er bestemt til varig eige eller bruk i fylkeskommunen. Andre eigedelar er omløpsmidlar. Driftsmidlar blir ført som anleggsmidlar når anskaffelseskost er minimum 100 000 kroner og har ei økonomisk levetid på minst 3 år. Utgiftar som påløper for å oppretthalde anleggsmiddelets relative standard utgiftsførast i driftsrekneskapen. Utgifter som representerer ei standardheving av anleggsmiddelet ut over standarden ved anskaffinga utgiftsførast i investeringsrekneskapen og aktiverast på anleggsmiddelet i balansen. Alle nye anlegg, både fylkesvegar, tunellar og bruer og skolebygg utgiftsførast i investeringsrekneskapen og aktiverast som anleggsmiddel i balansen. Større rehabiliteringar førast i sin heilheit som påkostning, utgiftsførast i investeringsrekneskapen og aktiverast på anleggsmiddelet i balansen, sjølv om rehabiliteringa kan innehalde element av vedlikehald. Løpande reparasjons- og vedlikehaldsutgifter som ikkje gir antatt auke i verdien eller levetida på anleggsmiddelet utgiftsførast i driftsrekneskapen. Enkelte utgifter ligg i grenseland mellom investering og drift og det gjerast da ei konkret vurdering for den aktuelle utgifta. Ei forventa auke i anleggsmiddelets levetid kan da være avgjerande for vurderinga. Alle eksterne utgifter som er ei direkte konsekvens av anskaffinga blir behandla som ein del av kostprisen. Interne utgifter til løn som er direkte relatert til det aktuelle prosjektet inngår i kostprisen. Byggjelånsrenter inngår ikkje og førast som ordinære renter i driftsrekneskapen.
Fordringar knytt til eigen vare- og tenesteproduksjon og marknadsbaserte verdipapir som inngår i ei handelsportefølje er omløpsmidlar. Aksjar og andelar i bedrifter som fylkeskommunen har ei spesiell interesse av å engasjere seg i er klassifisert som anleggsmidlar.
Langsiktig gjeld er knytt til formåla i §50 i kommunelova med unntak av eventuell likviditetstrekkrett/ likviditetslån, jf. kl § 50 nr 5. All anna gjeld er kortsiktig gjeld. Neste års avdrag på utlån inngår ianleggsmidlar og neste års avdrag på innlån inngår i langsiktig gjeld.
Vurderingsreglar
Marknadsbaserte finansielle omløpsmidlar er vurdert til verkeleg verdi. Andre omløpsmidlar er vurdert til lågaste verdi av anskaffelseskost og verkeleg verdi.
Uteståande fordringar er vurdert til pålydande med frådrag for venta tap.
Anleggsmidlar er vurdert til brutto anskaffelseskost. Ved varig verdifall som antas å ikkje være forbigåande blir det gjort ei nedskriving til verkeleg verdi.
Avskrivingar
Anleggsmidlar med begrensa økonomisk levetid blir avskrivne med like store årlege beløp over levetida til eigedelen. Avskriving startar året etter aktivering. Avskrivingsperiodane følgjer i utgangspunktet $ 8 i forskrift om årsrekneskap og årsmelding, men i særskilte tilfelle, der levetida på anlegget er lågare enn normal avskrivingstid, settes avskrivingstid til forventa levetid.
Normal avskrivingstid:
5 år: It-utstyr, kontormaskinar ol.
10 år: Inventar og utstyr, transportmiddel, maskiner ol.
40 år: Skolar, vegar, bustader ol.
50 år: Administrasjonsbygg, kulturbygg, forretningsbygg ol.
Mva-plikt og mva-kompensasjon
Delar av tenesteområda, til dømes bruttoavtalar med trafikkselskap om levering av kollektiv transport og tannhelsetenester til vaksne mot betaling, kjem inn under mva-lova. For den øvrige verksemda får fylkeskommunen mva-kompensasjon.
Fleirårlege tilskot til andres investeringar
Fleirårlege tilskot til å dekke renter og avdrag på lån til finansiering av andres investeringar blir ført i driftsrekneskapen det enkelte år tilskota blir utbetalt. Vedtekne tilskot blir omtala i note.
Endra rekneskapsprinsipp
Prinsippendringar som påverkar arbeidskapitalen blir ført direkte mot eigen konto under eigenkapitalen.
Note 1 Organisering av fylkeskommunal verksemd
Fylkeskommunen er underlagt politisk styring med fylkestinget som øvste organ og fylkesordførar som øvste leiar. Fylkesrådmannen er administrasjonssjef og leier dei administrative einingane i fylkeskommunen.
Fylkeskommunen er delt inn i fem linjeavdelingar (utdanning, samferdsel, regional- og næring, kultur og tannhelse) og fire stabsavdelingar (organisasjonsavdelinga, plan- og analyse, bygg- og eigedom og juridisk avdeling).
Møre og Romsdal fylkeskommune driv 23 vidaregåande skuler, 2 fagskuler og 37 tannhelseklinikkar.
Kommunale føretak
Møre og Romsdal fylkeskommune har ikkje oppretta kommunale føretak (KF).
Heileigde aksjeselskap og interkommunale selskap fylkeskommunen er medeigar i
Selskap, forretningsadresse | Eigardel |
---|---|
AS Kirkegaten 1A, Kristiansund | 100,0 % |
Møre og Romsdal Utvikling AS, Kristiansund | 100,0 % |
Spjelkavik Arena AS, Ålesund | 100,0 % |
Ocean Industry School AS, Ålesund | 100,0 % |
Trafikkterminalen Kristiansund AS, Kristiansund | 100,0 % |
GassROR IKS, Aukra | 11,1 % |
Åknes/Tafjord Beredskap IKS, Stranda | 11,1 % |
Møre og Romsdal Revisjon IKS, Kristiansund | 30,4 % |
IKA Møre og Romsdal IKS, Ålesund | 17,1 % |
Tannhelsetenestens Kompetansesenter for Midt-Norge IKS, Trondheim | 33,3 % |
VIGO IKS, Skien | 5,3 % |
"§ 27 samarbeid"
Møre og Romsdal deltar saman med alle fylkeskommunane utanom Oslo i samarbeidet Nasjonal digital læringsarena NDLA. Hordaland fylkeskommune er kontorkommune.
Møre og Romsdal fylkeskommune har fem heileigde aksjeselskap. AS Kirkegaten 1A i Ålesund ble kjøpt i 2017 med formål om å sikre tenleg areal for mogleg vidareutvikling av bygget til museumsføremål. Stiftelsen Kulturkvartalet driv i dag museum i bygget. Møre og Romsdal Utvikling AS er etablert med føremål å leggje til rette for samfunnsmessige utviklingsprosjekt. Spjelkavik Arena AS blei stifta i 2017 med føremål å byggje Spjelkavik Arena. Trafikkterminalen Kristiansund AS har til føremål å drifte persontrafikkterminal i byen. Ocean Industry School AS er etablert for å auke elevanes kunnskap om, og interesse for, de arbeids- og karrieremuligheter som finns i dei havbaserte næringane.
Møre og Romsdal fylkeskommune er medeigar i fem interkommunale selskap. GasssROR IKS har til formål å medverke til utvikling av fysisk infrastruktur og tilrettelegging for næringsutvikling i regionen. Åknes/Tafjord Beredskap IKS overvakar ustabile fjellparti og gir mellom anna bistand til utarbeiding av kommunale beredskapsplanar. Fylkestinget vedtok i sak T-76/16, jf. sak T-28/15 å tre ut av selskapet. Møre og Romsdal Revisjon IKS vart stifta i 2016 av Møre og Romsdal fylkeskommune og 17 kommunar på Nordmøre og i Romsdal. Selskapet har kontoradresse Kristiansund. IKA Møre og Romsdal er eit interkommunalt selskap eigd av alle kommunane i fylket og Møre og Romsdal fylkeskommune. Selskapet skal arbeide for at arkivmateriale frå medlemane blir teke vare på og gjort tilgjengeleg til ulike formål og har forretningsadresse Ålesund. Eigardelane blir justert kvart fjerde år på grunnlag av folketal, og fylkeskommunen sin eigardel er no 17,1%. VIGO IKS vart stifta i 2012 for å oppnå gode, enkle og framtidsretta IKT-system for eigarar og brukarar.
Kollektiv transport
Møre og Romsdal fylkeskommune har inngått avtalar med private trafikkselskap om levering av kollektiv transport, skoleskyss og TT-tenester. Fylkeskommunen inngår bruttokontraktar, det inneber at fylkeskommunen har ansvar for inntektssida.
Sams vegadministrasjon
Staten har ansvar for å stille med sams vegadministrasjon på regionalt nivå. Ordninga inneber at staten og fylkeskommunane bruker same vegadministrasjon for å utføre høvesvis riks- og fylkesvegoppgåver. Utgifter til overordna leiing og planlegging, samt arbeid med drift- og vedlikehaldsoppgåver blir dekt innanfor Statens vegvesen sitt budsjett. Utgifter til planlegging, prosjektering mv. av fylkeskommunale veginvesteringar blir belasta fylkeskommunen.
Det er beslutta at fylkesveiadministrasjonen frå 1.1.2020 skal overførast til fylkeskommunane.
Note 2 Endring i arbeidskapital
Endring 2017-2018 | Endring 2016-2017 | |
---|---|---|
Omløpsmidlar | 132 574 | 143 841 |
Kortsiktig gjeld | 70 056 | 136 980 |
Endring i arbeidskapital etter balansen | 62 518 | 6 861 |
Tilgang og bruk av midlar, jfr. økonomisk oversikt tilgang og bruk | ||
Inntekter og innbetalingar ved eksterne finanstransaksjonar | 6 396 999 | 5 914 783 |
Utgifter og utbetalingar ved eksterne finanstransaksjonar | 6 347 520 | 5 970 491 |
Netto tilgang på midlar | 49 479 | -55 708 |
Endring ubrukte lån | 13 039 | 62 569 |
Endring i arbeidskapital etter drifts- og investeringsrekneskapet | 62 518 | 6 861 |
Note 3 Lønn og godtgjersle til fylkesordførar, fylkesrådmann og revisjonen
Løn og godtgjersle til leiande personar: | 2018 | 2017 | Endring |
---|---|---|---|
Løn og anna godtgjersle til fylkesordførar | 1 233 | 1 204 | 29 |
Løn og anna godtgjersle til fylkesrådmann | 1 318 | 1 279 | 39 |
Godtgjersle til revisjonen: | 2018 | 2017 | Endring |
---|---|---|---|
Godtgjersle til revisjonen | 4 700 | 4 978 | -278 |
Note 4 Pensjon
Fylkeskommunen har kollektive pensjonsordningar i Statens Pensjonskasse (SPK) for pedagogisk personale og i Kommunal Landspensjonskasse (KLP) for øvrige tilsette. Ordningane sikrar ytingsbasert pensjon og omfattar alders-, uføre, ektefelle-, barnepensjon samt AFP/tidlegpensjon med samla pensjonsnivå på 66 prosent etter samordning med folketrygda. For AFP 62 - 66 år har arbeidsgjevar valt 100 prosent utjamning.
Premieavviket er eit estimert netto avvik mellom betalt pensjonspremie og berekna pensjonskostnader. Dersom pensjonspremien overstig årets netto pensjonskostnad, skal årets premieavvik førast til inntekt. Motsatt skal årets premieavvik utgiftsførast dersom pensjonskostnaden er større enn pensjonspremien. Møre og Romsdal fylkeskommune amortiserer tidlegare års premieavvik over eitt år.
2018 | 2017 | |||
---|---|---|---|---|
Årets pensjonskostnad og premieavvik | SUM | KLP | SPK | SUM |
A Berekna netto pensjonskostnad | 167 068 | 59 817 | 107 250 | 164 425 |
B Forfalt pensjonspremie (eks.adm.kostnader) | 199 234 | 96 477 | 102 757 | 186 996 |
C Årets premieavvik (A-B) | -32 166 | -36 660 | 4 494 | -22 571 |
D Amortisering av tidlegare års premieavvik | 22 571 | 17 052 | 5 519 | 33 644 |
E Administrasjonskostnad | 7 962 | 5 098 | 2 864 | 7 713 |
F Brutto pensjonsutg. etter pr.avvik og amort. | 197 601 | 81 967 | 115 633 | 205 782 |
G Pensjonstrekk tilsette | 25 826 | 9 369 | 16 457 | 25 010 |
Årets rekneskapsførte pensjonsutgift (F-G) | 171 775 | 72 598 | 99 176 | 180 772 |
Sum gjenståande premieavvik tidlegare år (per 01.01) | 22 571 | 17 052 | 5 519 | 33 644 |
Årets premieavvik | -32 166 | -36 660 | 4 494 | -22 571 |
Sum amortisert premieavvik dette året | -22 571 | -17 052 | -5 519 | -33 644 |
Akkumulert premieavvik per 31.12 | -32 166 | -36 660 | 4 494 | -22 571 |
Arbeidsgjevaravgift av akkumulert premieavvik | -4 339 | -4 946 | 607 | -3 045 |
Sum akk. premieavvik inkl. arbeidsgjevaravgift | -36 505 | -41 606 | 5 100 | -25 616 |
Pensjonmidlar og pensjonsforpliktingar | ||||
Netto pensjonsforpliktingar per 01.01 | 455 157 | 58 233 | 396 924 | 464 672 |
Årets premieavvik og amortisert | -9 595 | -19 608 | 10 013 | 11 073 |
Estimatavvik (ført dir. mot eigenkapitalen) | -52 857 | -63 130 | 10 273 | -20 588 |
Virkninga av planendr. (ført dir. mot eigenkapitalen) | 0 | 0 | ||
Netto pensjonsforpliktingar per 31.12 | 392 704 | -24 505 | 417 210 | 455 157 |
Av dette: | ||||
Brutto pensjonsforplikting | 3 241 443 | 1 607 301 | 1 634 142 | 3 139 049 |
Pensjonsmidlar | 2 848 738 | 1 631 806 | 1 216 932 | 2 683 891 |
Arbeidsgjevaravgift av netto pensjonsforplikting | 52 976 | -3 306 | 56 282 | 61 401 |
2018 | 2018 | 2017 | 2017 | |
Berekningsføresetnader * | KLP | SPK | KLP | SPK |
Forventa avkastning | 4,50 % | 4,20 % | 4,60 % | 4,3 % |
Diskonteringsrente | 4,00 % | 4,00 % | 4,00 % | 4,00 % |
Årleg lønsvekst | 2,97 % | 2,97 % | 2,97 % | 2,97 % |
Årleg G-regulering | 2,97 % | 2,97 % | 2,97 % | 2,97 % |
Premiefond KLP ** | 2018 | 2017 | ||
Saldo per 01.01 | 97 824 | 88 640 | ||
Avrekningar/renter tillagt premiefond | 23 490 | 19 184 | ||
Brukt til å betale årets premie | -10 000 | -10 000 | ||
Premiefond saldo per 31.12 | 111 314 | 97 824 |
** Midlar frå premiefondet kan berre nyttast til å betale pensjonspremie.
Note 5 Driftsresultat
5.1.Driftsresultat
Netto driftsresultat er brutto driftsresultat fråtrekt renter, avdrag og avskrivingar. Resultatet viser kor mykje fylkeskommunen har igjen til avsetjingar og investeringar og er eit uttrykk for kor stor økonomisk handlefridom fylkeskommunen har.
Rekneskapsmessig resultat (meir-/mindreforbruk) er netto driftsresultat fråtrekt avsetjingar, bruk av avsetjingar og overføring til investering. Sidan budsjettet er sett opp i balanse, er det rekneskapsmessige resultatet lik summen av alle avvik mellom budsjett og rekneskap.
Note | Rekneskap 2018 | Rekneskap 2017 | Endring 2017-2018 |
---|---|---|---|
Driftsinntekter | 5 441 731 | 5 224 732 | 216 999 |
Driftsutgifter (inkl. avskrivingar) | 5 372 040 | 5 228 879 | 143 161 |
Brutto driftsresultat | 69 691 | -4 147 | 73 838 |
Netto finansutgifter | -283 088 | -259 133 | -23 955 |
Motpost avskrivingar | 278 866 | 255 752 | 23 114 |
Netto driftsresultat | 65 469 | -7 528 | 72 997 |
Netto avsetjingar | 25 734 | -141 384 | 167 118 |
Rekneskapsm. meir-/mindreforbruk | 39 735 | 133 856 | -94 121 |
Spesifisert oversikt: Sjå Økonomisk oversikt drift.
Møre og Romsdal fylkeskommune hadde i 2018 eit rekneskapsmessig mindreforbruk på 39,7 mill. kroner, det er 94,1 mill. kroner mindre enn året før. Netto driftsresultat var positivt, 65,5 mill. kroner. Det er 73,0 mill. kroner betre enn året før. Det tekniske beregningsutvalget for kommunal og fylkeskommunal økonomi (TBU) har anbefalt at netto driftsresultat for fylkeskommunane over tid bør være på 4 prosent. Møre og Romsdal sitt netto driftsresultat utgjorde 1,2 prosent av driftsinntektene. Etter TBU sin anbefaling burde resultatet vært ca. 218 mill. kroner.
5.2 Korrigert netto driftsresultat
Fylkeskommunen får kvart år overført betydelege øyremerka tilskot frå staten til ulike tiltak. Øyremerka tilskot som ikkje er brukt i året blir avsett til bundne fond og brukt når utgiftene kjem seinare år. Ubrukte tilskot påverkar netto driftsresultat, men ikkje det rekneskapsmessige resultatet. Eit betre mål på fylkeskommunen sin handlefridom vil være netto driftsresultat korrigert for avsetjing og bruk av bundne driftsfond.
Rekneskap 2018 | Rekneskap 2017 | Endring 2017-2018 | |
---|---|---|---|
Netto driftsresultat | 65 469 | -7 528 | 72 997 |
Avsett til bundne fond | 251 525 | 231 430 | 20 095 |
Bruk av bundne fond | 223 977 | 224 684 | -707 |
Netto driftsresultat korrigert for bundne fond | 37 921 | -14 274 | 52 195 |
Netto driftsresultat korrigert for bundne fond utgjorde 0,70 prosent av driftsinntektene, mot - 0,27 prosent i 2017.
Note 6 Frie inntekter
Rekneskapsskjema 1A viser korleis frie disponible inntekter, etter fråtrekk for renter og avdrag, er nytta til avsetjingar, finansiering av årets investeringar og fordelt på rammeområda.
6.1 Årets meir-/mindreforbruk
Driftsrekneskapen for Møre og Romsdal fylkeskommune 2018 viser eit samla mindreforbruk på 39,7 mill.
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B-R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Sum frie midlar til fordeling på rammeområda | 3 940 578 | 3 926 216 | -14 362 | 3 943 626 |
Sum fordelt rammeområda | -3 900 843 | -3 926 216 | -25 373 | -3 809 770 |
Sum budsjettavvik (meir-/mindreforbruk) | 39 735 | 0 | -39 735 | 133 856 |
Frie inntekter til disposisjon | Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 |
---|---|---|---|---|
Sum frie disponible inntekter | 4 198 457 | 4 177 583 | -20 874 | 4 054 502 |
Netto finansutgifter | -286 275 | -294 854 | -8 579 | -262 256 |
Overføring til investeringsrekneskapen | -11 400 | -11 400 | 0 | -10 799 |
Netto avsetjingar | 18 906 | 18 906 | 0 | 164 746 |
Ufordelte utgifter/inntekter | 20 890 | 35 981 | 15 091 | -2 567 |
Frie inntekter til bruk på rammeområda | 3 940 578 | 3 926 216 | -14 362 | 3 943 626 |
6.2 Sum frie disponible inntekter
Samla skatt og rammetilskot er inntektsført med 4 137,3 mill. kroner. Det er 14,3 mill. kroner meir enn budsjettert og ein vekst på 2,5 prosent frå året før. Skatteinntektene var 1 539,3 mill. kroner. Det er ein vekst på 4,9 prosent, og 30,3 mill. kroner mindre enn budsjettert. Rammetilskot inkl. skatteutjamning utgjorde 2 598,0 mill. kroner. Det er 16 mill. kroner mindre enn budsjettert og ein vekst på 1,2 prosent frå året før.
I "Andre generelle statstilskot" inngår 2,6 mill. kroner i rentekompensasjon til skoleanlegg og 17,1 mill. kroner i rentekompensasjon til vegtiltak. Budsjetterte midlar på 11,4 mill til vegtiltak er i samsvar med fylkestingsvedtak overført til investeringsrekneskapen og nytta til delfinansiering av Nordøyvegen, sjå note 6.5. Inntekta i 2018 er 5,7 mill over budsjett etter tillegg i Prop 85 S/Innst. 400 S (2017-2018) (Revidert budsjett). Avviket mellom budsjett og rekneskap inngår i netto mindreforbruk og vil bli handsama i evalueringssaka i Fylkestinget i april.
Overskot på konsesjonskraft ("Generelle overføringar frå andre") var 7,0 mill. kroner mot budsjettert 5,0 mill. kroner.
6.3 Netto finansutgifter
I rekneskapsskjema 1A inngår renteutgifter, utbytte, tap og gevinst på finansielle instrument og renteinntekter utanom ubrukte tilskot som etter krav skal stå på bundne fond og eigen bankkonto. I siste tilfelle blir renteinntektene ført på aktuelt rammeområde og tillagt fond. På ramme D10 Kulturtenester er det inntektsført og avsett 1,2 mill. kroner, og på ramme D11 Regional- og Næringsutvikling er det inntektsført og avsett 2,5 mill kroner.
Netto finansutgifter i Skjema 1A utgjer 286,3 mill. kroner, det er 8,6 mill. kroner mindre enn budsjettert og ein auke på 9,2 prosent frå 2017.
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Bankinnskot | 19 385 | 16 346 | -3 039 | 15 758 |
Andre renteinntekter | 3 328 | 3 500 | 172 | 3 230 |
Utbytte | 1 500 | 1 500 | 0 | 1 500 |
Renteinntekter/utbytte | 24 213 | 21 346 | -2 867 | 20 488 |
Renteutgifter lån | 97 266 | 104 300 | 7 034 | 93 480 |
Andre renteutgifter | 46 | 0 | -46 | 80 |
Renteutgifter | 97 312 | 104 300 | 6 988 | 93 560 |
Gevinst forvaltning | -7 | 0 | 7 | 7 515 |
Tap/kostnad forvaltning | -1 304 | 0 | 1 304 | -513 |
Gevinst/tap forvaltning | -1 311 | 0 | 1 311 | 7 002 |
Lån i banker/finansinstitusjonar | 190 474 | 190 500 | 26 | 175 166 |
Tilbakebetalte vegforskoteringar | 21 390 | 21 400 | 10 | 21 020 |
Avdrag lån | 211 864 | 211 900 | 36 | 196 186 |
Netto finansutgifter | -286 274 | -294 854 | -8 580 | -262 256 |
Renteinntekter og utbytte er samla 24,2 mill. kroner, det er 2,9 mill. kroner meir enn budsjettert og 18,2 prosent meire enn året før. Det er ført utbytte frå Svorka Energi AS på 1,5 mill. kroner.
Påløpte renteutgifter utgjer 97,3 mill. kroner, det er 7,0 mill. kroner mindre enn budsjettert. Per 31.12.18 var det ikkje inngått rentebytteavtalar. Tilbakebetaling av vegforskoteringar på 21,4 mill. kroner er ført som avdrag på lån.
6.4 Netto avsetjing frie inntekter
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Netto avsetjingar | -18 906 | -18 906 | 0 | -164 746 |
T-7/18 - Evalueringssaka: | ||||
Avsett skadefondet | 304 | 304 | 0 | 650 |
Avsett til Havbruksfondet | 34 383 | 34 383 | 0 | 0 |
Avsett felles disposisjonsfond | 80 803 | 80 803 | 0 | 70 459 |
Til ubundne avsetjingar | 115 490 | 115 490 | 0 | 71 109 |
T-4/17 Disponert mindreforbruk tidl. år: | ||||
Lagt til driftsrammer | -97 620 | -97 620 | 0 | -108 997 |
Til avsetting skadefondet | -304 | -304 | 0 | -650 |
Til avsetting felles disposisjonsfond | -35 932 | -35 932 | 0 | -67 534 |
Bruk tidlegare års mindreforbruk | -133 856 | -133 856 | 0 | -177 181 |
Felles disposisjonsfond: | ||||
T-79/16 Saldering årsbudsjett | 0 | 0 | 0 | -31 374 |
T-24/17 Ekstra dekkelegging fylkesvegar | 0 | 0 | 0 | -22 000 |
T-54/17 Tilskot Atlanten Kunstis AS | 0 | 0 | 0 | -5 000 |
T-63/17 Budsjettjustering BYE | -240 | -240 | 0 | 0 |
Skadefondet: | ||||
T-63/17 Vedtak årsbudsjett, til tryggleikstilling | -300 | -300 | 0 | -300 |
Bruk ubundne avsetjingar | -540 | -540 | 0 | -58 674 |
Møre og Romsdal fylkeskommune amortiserer premieavviket over eit år. I budsjettvedtaket er det føresett at årets premieavvik skal settast av til fond og dekke neste års tilbakeføring. I årsbudsjettet er er det imidlertid ikkje ført opp beløp på avsetjinga, og premieavviket på -36,5 mill. kroner er derfor ikkje avsett.
6.5 Overføring til investeringsrekneskapen
Fylkestinget har vedtatt at rentekompensasjon for vegtiltak skal nyttast til delfinansiering av Nordøyvegen. Budsjettert kompensasjon, 11,4 mill. kroner, er overført til investeringsrekneskapen. Totalt mottatt 17,1 mill, sjå note 6.2 for nærmare forklaring.
6.6 Ufordelte utgifter/inntekter pensjon
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Årets premieavvik | 36 506 | 51 622 | 15 116 | -25 616 |
Amortisering tidlegere års premieavvik | -25 616 | -25 641 | -25 | 38 183 |
Diverse ufordelte utgifter pensjon | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bruk av premiefond | 10 000 | 10 000 | 0 | -10 000 |
Ufordelte utgifter/inntekter pensjon | 20 890 | 35 981 | 15 091 | 2 567 |
Note 7 Driftsrammer
Fylkestinget har fordelt disponible frie inntekter på ti fylkestingsrammer utanom reservepost. Driftsbudsjettet blir vedtatt som nettorammer, og hovudutvala kan omdisponere mellom sine utvalsrammer. Netto budsjettering betyr at eventuelle meirinntekter kan disponerast fritt på vedkomande rammeområde.
Meirverdiavgift med rett til kompensasjon påverkar ikkje netto ramme, då mva-kompensasjon blir inntektsført på samme ramme som utgifta er ført. Det er inntektsført 193,4 mill. kroner i kompensasjon for meirverdiavgift på driftsutgifter, mot 191,6 mill. kroner i 2017.
7.1 Budsjettavvik på rammeområda
I resultatet for rammeområda inngår netto driftsresultat, bruk av driftsmidlar til investeringar, bruk av avsetjingar frå tidlegare år og avsetjingar i året til bundne fond.
Utvalsramme | Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Meirforbruk | Mindreforbruk | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
D01 | Fellesutgifter og utgifter til fordeling | 59 133 | 69 705 | 0 | -10 572 | 42 701 |
D02 | Politisk verksemd | 25 959 | 28 595 | 0 | -2 636 | 27 169 |
D03 | Stabsfunksjonar | 132 840 | 141 668 | 0 | -8 828 | 86 729 |
D04 | Reservepost | 0 | -2 943 | 2 943 | 0 | 0 |
05 | Atlanten vg. skole | 53 889 | 55 824 | 0 | -1 935 | 54 710 |
07 | Borgund vg. skole | 111 187 | 112 387 | 0 | -1 200 | 110 818 |
08 | Fagerlia vg. skole | 90 368 | 89 188 | 1 180 | 0 | 89 369 |
09 | Fannefjord vg. skole | 12 018 | 12 688 | 0 | -670 | 11 912 |
10 | Fræna vg. skole | 43 148 | 48 753 | 0 | -5 605 | 51 203 |
11 | Gjermundnes v.g. skole | 27 763 | 28 943 | 0 | -1 180 | 27 705 |
12 | Haram v.g. skole | 34 537 | 35 236 | 0 | -699 | 39 964 |
13 | Herøy v.g. skole | 38 190 | 44 921 | 0 | -6 731 | 42 219 |
14 | Kristiansund v.g. skole | 103 390 | 106 590 | 0 | -3 200 | 113 950 |
15 | Molde v.g. skole | 79 166 | 82 891 | 0 | -3 725 | 82 207 |
18 | Rauma vg. skole | 23 340 | 26 656 | 0 | -3 316 | 22 899 |
19 | Romsdal vg. skole | 95 446 | 96 562 | 0 | -1 116 | 101 306 |
20 | Spjelkavik vg. skole | 42 632 | 44 548 | 0 | -1 916 | 42 970 |
21 | Stranda vg. skole | 24 831 | 25 946 | 0 | -1 115 | 24 777 |
22 | Sunndal vg. skole | 36 294 | 36 339 | 0 | -45 | 35 607 |
23 | Surnadal vg. skole | 33 257 | 33 977 | 0 | -720 | 34 395 |
24 | Sykkylven vg. skole | 31 338 | 32 931 | 0 | -1 593 | 32 676 |
25 | Tingvoll vg. skole | 16 524 | 15 977 | 547 | 0 | 16 885 |
26 | Ulstein vg. skole | 57 438 | 59 804 | 0 | -2 366 | 59 057 |
27 | UPA - skolen | 5 620 | 5 808 | 0 | -188 | 5 535 |
28 | Volda vg. skole | 53 723 | 53 452 | 271 | 0 | 56 050 |
30 | Ørsta vg. skole | 46 336 | 43 665 | 2 671 | 0 | 47 720 |
32 | Ålesund vg. skole | 86 442 | 84 530 | 1 912 | 0 | 85 397 |
34 | Felleskostnader vg. skoler | 38 279 | 41 074 | 0 | -2 795 | 23 793 |
35 | Fagopplæring | 193 460 | 194 388 | 0 | -928 | 184 015 |
36 | Ressurssentra | 4 004 | 6 259 | 0 | -2 255 | 4 540 |
37 | Spesialundervisning | 194 219 | 198 386 | 0 | -4 167 | 183 087 |
38 | PP - tenesta | 19 262 | 19 680 | 0 | -418 | 17 857 |
39 | Oppfølgingstenesta | 11 161 | 12 214 | 0 | -1 053 | 10 803 |
40 | Vaksenopplæring i skole | 7 134 | 7 699 | 0 | -565 | 5 605 |
41 | Utdanningsavdelinga | 46 894 | 51 027 | 0 | -4 133 | 44 535 |
42 | Eksamenssekretariatet | 3 785 | 3 710 | 75 | 0 | 3 415 |
44 | Gjesteelevar | 6 018 | 6 970 | 0 | -952 | 6 693 |
45 | Undervisning v/helse- og sosialinst. | 18 191 | 17 110 | 1 081 | 0 | 17 443 |
46 | Internat og kostordning | 4 788 | 842 | 3 946 | 0 | 3 444 |
47 | Kompetanseheving av personal | 6 421 | 6 430 | 0 | -9 | 4 765 |
48 | Ymse opplæringstenester | -56 | 298 | 0 | -354 | -164 |
D05 | Vidaregåande opplæring | 1 700 437 | 1 743 703 | 11 683 | -54 949 | 1 699 164 |
D06 | Fagskolane i Møre og Romsdal | 13 574 | 14 560 | 0 | -986 | 47 561 |
50 | Fylkestannlegen | 5 224 | 5 225 | 0 | -1 | 5 096 |
51 | Tannhelsetenester | 150 118 | 144 759 | 5 359 | 139 820 | |
D09 | Tannhelsetenester | 155 342 | 149 984 | 5 359 | -1 | 144 916 |
52 | Kulturavdelinga | 9 740 | 9 736 | 4 | 9 371 | |
53 | Bibliotek | 9 358 | 9 388 | 0 | -30 | 9 322 |
54 | Kulturvern | 6 627 | 6 678 | 0 | -51 | 6 445 |
55 | Kulturformidling | 10 446 | 10 423 | 23 | 10 278 | |
56 | Folkehelse og fysisk aktivitet | 5 308 | 5 373 | 0 | -65 | 5 242 |
57 | Diverse kulturformål | 89 144 | 89 724 | 0 | -580 | 99 534 |
D10 | Kulturtenester | 130 623 | 131 322 | 27 | -726 | 140 192 |
58 | Regional- og næringsavdelinga | 31 350 | 31 612 | 0 | -262 | 30 790 |
59 | Tiltaksfondet | 11 134 | 13 210 | 0 | -2 076 | 11 706 |
60 | Forsking og utvikling | 50 689 | 55 195 | 0 | -4 506 | 48 771 |
61 | Reiseliv | 7 480 | 8 339 | 0 | -859 | 4 307 |
D11 | Regional- og næringsutvikling | 100 653 | 108 356 | 0 | -7 703 | 95 573 |
63 | Samferdselsavdelinga | 32 914 | 31 532 | 1 382 | 30 545 | |
64 | Lokale bilruter | 376 569 | 361 644 | 14 925 | 344 315 | |
65 | Fylkesvegferjedrifta | 469 192 | 436 378 | 32 814 | 453 427 | |
66 | Båtruter | 115 668 | 122 234 | 0 | -6 566 | 112 253 |
67 | Diverse skoleskyss | 25 008 | 23 606 | 1 402 | 23 692 | |
68 | TT - ordninga | 12 966 | 21 538 | 0 | -8 572 | 11 667 |
69 | Div. samferdselsformål | 43 780 | 46 905 | 0 | -3 125 | 41 370 |
70 | Fylkesvegar | 498 669 | 487 189 | 11 480 | 501 681 | |
D12 | Samferdselstenester | 1 574 766 | 1 531 026 | 62 003 | -18 263 | 1 518 950 |
71 | Sentrale kontrollorgan | 0 | 0 | 0 | 4 977 | |
72 | Øvrig kontrollutvalet | 7 516 | 10 240 | 0 | -2 724 | 1 839 |
D14 | Sentrale kontrollorgan | 7 516 | 10 240 | 0 | -2 724 | 6 816 |
Sum fordelt til driftsrammer | 3 900 843 | 3 926 216 | 82 015 | -107 388 | 3 809 770 |
Netto utgifter på driftsrammene var samla 3 900,8 mill. kroner, det er 25,4 mill. kroner mindre enn budsjettert og ein auke på 2,4 prosent frå året før. Budsjettavvik på dei ulike rammeområda er kommentert i årsrapport og i fylkestingssak om rekneskap og resultatvurdering.
7.2 Interne finansieringspostar rekneskapsskjema 1B
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Fond: | ||||
Avsetjingar disposisjonsfond | 0 | 0 | 0 | 0 |
Avsetjingar bundne fond | 251 525 | 103 674 | -147 851 | 231 431 |
Bruk av disposisjonsfond | -435 | 0 | 435 | -825 |
Bruk bundne fond | -223 977 | -102 226 | 121 751 | -224 684 |
Sum fond i rekneskapsskjema 1B | 27 113 | 1 448 | -25 665 | 5 922 |
Overføring til investeringsrekneskapen: | ||||
D01 Fellesutgifter | 143 | 0 | -143 | 30 |
D05 Vidaregåande opplæring | 5 985 | 0 | -5 985 | 6 612 |
D06 Fagskolane i møre og Romsdal | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sum overføring til investeringsrekneskapen | 6 128 | 0 | -6 128 | 6 642 |
Øyremerka tilskot blir berre delvis budsjettert. Tilskot som ikkje er brukt ved årsskiftet, blir avsett til bundne fond. Når utgiftene påløper seinare år, blir avsette midlar brukt til finansiering. Netto rammer blir dermed ikkje påverka. Budsjettreglementet gir høve til å bruke av driftsrammene til investeringsformål. I 2018 er 6,1 mill. kroner brukt til å finansiere investeringar. Avsetjing og bruk av fond er omtalt i note 12.
7.3 Tap på krav i drifta
I driftsrekneskapen er det ført 954 000 kroner som tap på krav, mot 380 000 kroner året før. Det er berre ført tap som er konstatert.
Note 8 Investeringsrekneskapen
8.1 Årets finansieringsbehov
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
I02 - Sentrale styringsorg./fellesutg. | 29 011 | 35 600 | 6 589 | 22 803 |
I03 - Vidaregåande opplæring | 145 450 | 160 683 | 15 233 | 279 374 |
I04 - Tannhelse | 8 016 | 18 635 | 10 619 | 1 578 |
I07 - Samferdsel | 741 790 | 840 156 | 98 366 | 361 617 |
I08 - Fagskolane i Møre og Romsdal | 11 981 | 7 640 | -4 341 | 12 121 |
Investeringar i anleggsmidlar | 936 248 | 1 062 714 | 126 466 | 677 493 |
Møre og Romsdal Såkornfond AS | 628 | -628 | 550 | |
Utlån, forskoteringar | 628 | 0 | -628 | 550 |
KLP, innskotskapital | 4 105 | 4 100 | -5 | 3 863 |
T-79/16 - Geitbåt Eiendom AS | 0 | 6 200 | ||
T-09/17 - ÅKP Blue Innovation Arena AS | 0 | 2 000 | ||
T-31/17 - Kirkegata 1A Ålesund AS | 0 | 15 897 | ||
T-62/17 - Spjelkavik Arena AS | 0 | 30 | ||
T-64/17 - The North West AS | 0 | 1 000 | ||
T-67/17 - Kr.sund K.K. Kulturfestival AS | 0 | 0 | ||
T-05/18 - Norsk Tindesenter Eiendom AS | 2 100 | 2 100 | 0 | |
T-57/18 - Kirkegata 1 AS - oppkapitalisering | 0 | 12 100 | 12 100 | |
T-62/17 - Spjelkavik Arena | 0 | 7 500 | 7 500 | |
T-68/17 - KKK Festival AS | 300 | 300 | 0 | |
Aksjekjøp og andelar | 6 505 | 26 100 | 19 595 | 28 989 |
Reknes Hospitalfond, renter | 0 | 10 | ||
T-53/17 - Sal aksjar Romsdalsmuseet Eiendom AS | 0 | 2 500 | ||
T-72/17 - Sal aksjar Interoperabilitetstjenester AS | 0 | 300 | ||
Ubrukt tilskot Fagskolane | 3 029 | |||
Avsett til bundne investeringsfond | 13 821 | |||
T-57/18 - Sal av aksjar | 89 | 89 | ||
Avsetjingar | 13 910 | 89 | 0 | 5 839 |
Årets finansieringsbehov | 957 291 | 1 088 903 | 145 433 | 712 871 |
8.2 Investeringar i anleggsmidlar
Investeringsrekneskapen viser 936,2 mill. kroner i brutto utgifter til anleggsmidlar, det er 126,5 mill. kroner mindre enn budsjettert. 79 prosent av investeringsutgiftene gjeld samferdsel. Det er brukt 613,3 mill. kroner til fylkesvegar, 5,8 mill. til rassikring og 113,0 mill. på Nordøyvegen. Investeringar i skolebygg utgjer 136 mill. kroner, det er 25,8 mill. kroner mindre enn budsjettert.
Av de 136 mill utgjer 27 mill oppgraderingstiltak.
Sjå rekneskapskjema 2B for nærmare spesifikasjon av investeringar i anleggsmidlar.
Nordøyvegen | Kostnads- ramme | Rekneskap 2013-2017 | Rekneskap 2018 |
---|---|---|---|
Investeringsutgifter | 5 049 | 145 | 113 |
Nordøyvegen vart oppretta i rekneskapen som eige prosjekt i 2013. Fylkestinget vedtok i sak T-78/16 å realisere prosjektet, og endelig finansiering blei vedteke i desember 2018 (sak T-58/18). Estimert totalt låneopptak til finansiering av Nordøyvegen er på 3 197 mill. kroner. Prosjektet er antatt ferdigstillt i midten av 2022. Budsjettavvik og behov for rebudsjettering av investeringsmidlar blir vurdert i saka om rekneskap med resultatvurdering til fylkestinget.
Aksjar og andelar i selskap som fylkeskommunen har ei spesiell interesse av å engasjere seg i er klassifisert som anleggsmidlar. Fylkeskommunen sine finansielle anleggsmidlar er vist i note 10. Utanom pålagt innskotskapital i KLP er det investert i aksjar i to selskap for til saman 2,4 mill. kroner.
8.3 Avsetjingar
Sal av aksjar for 0,089 mill. kroner er sett av til investeringsfond.
8.4 Finansiering av investeringsutgifter
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|
A1 Bruk av lån | 539 028 | 643 141 | 104 113 | 469 631 | 1) |
Sal fast eigedom | 0 | 13 | |||
Sal utstyr | 20 | 0 | -20 | 20 | |
Sal aksjar og andelar | 89 | 89 | 0 | 3 903 | |
T-28/15 Innskot Åknes Tafjord Beredskap IKS | 1 103 | ||||
T-53/17 Romsdalsmuseet Eiendom AS | 2 500 | ||||
T-72/17 Interoperabilitetstenester | 300 | ||||
A2 Inntekter frå sal av anleggsmidlar | 109 | 89 | -20 | 3 936 | |
A3 Kompensasjon for meirverdiavgift | 163 541 | 174 800 | 11 259 | 115 292 | 2) |
A4 Tilskot til investeringar | 14 807 | 0 | -14 807 | 3 029 | |
Avdrag på utlån | 0 | 0 | 0 | 40 000 | |
Statstilskot/ref. til fylkesvegar | 208 182 | 226 773 | 18 591 | 17 130 | |
Kommunetilskot til fylkesvegar | 0 | 0 | 0 | 902 | |
Bompengeinntekter Nordøyvegen | 48 | 0 | -48 | 6 200 | |
A5 Mottatte avdrag på utlån og ref. | 208 230 | 226 773 | 18 543 | 64 232 | |
Renter Såkornfondet | 628 | 0 | -628 | 550 | |
Renter Reknes Hospitalfond | 0 | 0 | 0 | 10 | |
Ymse inntekter fylkesvegar | 1 048 | 0 | -1 048 | 2 173 | |
A6 Andre inntekter | 1 676 | 0 | -1 676 | 2 732 | |
A Ekstern finansiering: | 927 391 | 1 044 803 | 117 412 | 658 852 | |
Frå fellesinntekter, Skjema 1A | 11 400 | 11 400 | 0 | 10 799 | 3) |
Frå rammeområda, Skjema 1B | 6 127 | 0 | -6 127 | 6 642 | 4) |
B1 Overført frå driftsrekneskapen | 17 527 | 11 400 | -6 127 | 17 441 | |
B21 Bundne investeringsfond | 3 029 | 0 | -3 029 | 0 | |
T-79/16 - Budsjettvedtak | 9 400 | ||||
T-9/17 - ÅKP Blue Innovation Arena AS | 2 000 | ||||
T-31/17 - Kirkegata 1A Ålesund AS | 15 897 | ||||
T-64/17 - The North West AS | 1 000 | ||||
T-63/17 - Spjelkavik Arena AS | 7 500 | 7 500 | 0 | ||
T-63/17 - KLP kapitalinnskudd | 4 105 | 4 100 | -5 | ||
T-67/17 - Kr.sund K.K. Kulturfestival AS | 300 | 300 | 0 | ||
T-7/18 - Kirkegata 1A - oppkapitalisering | 12 100 | 12 100 | |||
U-5/18 - Norsk Tindesenter Eiendom AS | 2 100 | 2 100 | 0 | ||
T-57/18 - Rassikringsmidler | 6 600 | 6 600 | |||
B22 Ubundne investeringsfond | 6 505 | 32 700 | 26 195 | 28 297 | |
B23 Disposisjonsfond | 0 | 0 | 0 | 6 876 | |
B24 Bundne fond rammeområda | 2 839 | 0 | -2 839 | 1 406 | |
B2 Bruk tidlegare års avsetjingar | 12 373 | 32 700 | 20 327 | 36 579 | |
B Intern finansiering: | 29 900 | 44 100 | 14 200 | 54 020 | |
Sum finansiering | 957 291 | 1 088 903 | 131 612 | 712 872 |
Investeringsbudsjettet er sett opp med felles finansiering. Det betyr at utanom øyremerka tilskot, bundne fond og bruk av driftsrammer, er investeringsavgiftene finansiert samla.
1) Det er brukt 539,0 mill. kroner av lånemidlar til å finansiere investeringar i anleggsmidlar. Behaldninga av ubrukte lån er auka frå 87,4 mill. kroner i 2017 til 100,4 mill. kroner ved utgangen av 2018. Lånegjelda er omtalt i note 13.
2) I budsjettet var det rekna med at mva-kompensasjon ville utgjere 16,5 prosent av brutto investeringar i anleggsmidlar. Mottatt kompensasjon utgjer 17,5 prosent av utgiftene, og det er 11,3 mill. kroner mindre enn føresett i budsjettet.
3) Budsjettert rentekompensasjon til vegtiltak, 11,4 mill. kroner, er overført frå driftsrekneskapen til delfinansiering av investeringsutgifter på Nordøyvegen.
4) Det er brukt 6,1 mill. kroner av driftsrammene til å finansiere utgifter ført i investeringsrekneskapen.
Note 9 Varige driftsmidler
BYGG 40/50 år | VEGER 40 år | MASKINER 10 år | UTSTYR 5 år | SUM | |
---|---|---|---|---|---|
Anskaffelseskost | 3 180 833 | 6 503 431 | 243 813 | 106 081 | 10 034 158 |
Akkumulerte avskrivingar | -746 005 | -1 641 812 | -88 262 | -64 063 | -2 540 142 |
Akkumulerte nedskrivingar | -126 | -126 | |||
Bokført verdi 01.01.18 | 2 434 828 | 4 861 619 | 155 425 | 42 018 | 7 493 890 |
Tilgang i rekneskapsåret | 134 274 | 732 160 | 55 790 | 14 966 | 937 190 |
Avgang i rekneskapsåret | -361 | -361 | |||
Avskrivingar i rekneskapsåret | -81 656 | -160 204 | -22 378 | -14 628 | -278 866 |
Nedskriving | -32 053 | -32 053 | |||
Saldo 31.12.2018 | 2 487 446 | 5 401 522 | 188 476 | 42 356 | 8 119 800 |
Kjøp av utstyr til kostpris over 100 000 kroner og som har ei økonomisk levetid på minst 3 år blir ført i investeringsrekneskapen og aktivert. Anleggsmidlar blir avskrivne med like store årlege beløp over levetida. Avskrivingar blir rapportert i KOSTRA, men inngår ikkje i netto driftsresultat.
Løn til eigne tilsette er belasta investeringsprosjekt og aktivert med 5,0 mill. kroner (5,3 mill. kroner i 2017). Statens Vegvesen har belasta investeringar i fylkesvegar med 60,7 mill. kroner i kalkulatorisk løn (60 mill. kroner i 2017).
Ingen investeringsprosjekt er belasta med byggjelånsrenter.
Det er i 2018 gjort ei nedskriving av aktiverte planleggingskostnadar knytta til fylkesvegar for prosjekt som ikkje har finansiering i inneverande økonomiplanperiode og kor det er usikkerheit om eller når desse prosjekta vil starte opp.
Note 10 Finansielle anleggsmidlar
Aksjar og andelar som er bestemt til varig eige og er næringspolitisk eller samfunnsmessig motivert samt utlån med løpetid utover eitt år, blir klassifisert som anleggsmidlar.
Finansielle anleggsmidlar | 2018 | 2017 | Endring |
---|---|---|---|
Aksjar og andelar | 115 944 | 122 121 | -6 177 |
Utlån | 54 058 | 53 430 | 628 |
Sum finansielle anleggsmidlar | 170 002 | 175 551 | -5 549 |
Aksjar og andelar
Org.nr. | Selskap | Total aksje-kapital | MRFK sin eigardel i % | Opprinneleg kostpris | Bokført verdi 2018 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Heileigde aksjeselskapselskap | ||||||
917 623 716 | AS Kirkegaten 1 A | 68 | 100 % | 15 897 | 15 897 | |
996 345 084 | Møre og Romsdal Utvikling AS | 100 | 100 % | 107 | 107 | |
919 859 768 | Spjelkavik Arena AS | 30 | 100 % | 30 | 30 | |
889 280 662 | Ocean Industry School AS | 100 | 100 % | 100 | 100 | |
981 320 018 | Trafikkterminalen i Kristiansund AS | 200 | 100 % | 10 756 | 10 756 | |
IKS fylkeskommunen er medeigar i: | ||||||
989 633 902 | GassROR IKS | 1 200 | 11 % | 200 | 200 | |
917 802 149 | Møre og Romsdal Revisjon IKS | 2 767 | 30 % | 840 | 840 | |
893 276 882 | Åknes/Tafjord Beredskap IKS | 5 513 | 11 % | 298 | 298 | |
982 330 459 | Interkommunalt arkiv for Møre og Romsdal IKS | 0 | 21 % | 0 | 0 | |
998 283 914 | Vigo IKS | 0 | 5 % | 0 | 0 | |
Øvrige aksjar og andelar: | ||||||
938 708 606 | KLP Eigenkapitalinnskot | 44 090 | 44 090 | 1) | ||
991 498 281 | Akvainvest Møre og Romsdal AS | 8 510 | 1 % | 104 | 104 | |
930 569 046 | AS Regionteateret i Møre og Romsdal | 600 | 44 % | 264 | 264 | |
919 635 657 | Astero AS | 1 195 | 31 % | 370 | 370 | |
953 633 930 | Atlanterhavstunnelen AS | 9 639 | 21 % | 2 050 | 2 050 | |
968 018 590 | Braatthallen AS | 100 | 30 % | 30 | 30 | |
818 299 982 | Brisk Kompetansesenter AS | 480 | 31 % | 150 | 150 | |
986 606 890 | Bølgen Invest AS | 15 926 | 4 % | 4 500 | 1 900 | |
966 091 118 | Fjord Norge AS | 4 150 | 9 % | 370 | 370 | |
983 825 281 | Fosnaporten AS | 200 | 10 % | 20 | 20 | |
923 994 149 | Furene AS | 283 | 11 % | 30 | 30 | |
930 591 114 | Fylkeshuset AS | 100 | 51 % | 51 | 51 | |
915 726 879 | Geitbåt Eiendom AS | 15 000 | 41 % | 6 200 | 0 | |
996 199 665 | Halsafjordsambandet AS | 2 019 | 12 % | 263 | 0 | |
939 743 863 | Hareid Fastlandssamband AS | 7 587 | 4 % | 300 | 0 | |
991 237 313 | Høgskolesenteret i Kristiansund AS | 110 | 18 % | 22 | 22 | |
977 237 432 | Imarfinans AS | 102 | 13 % | 13 | 13 | |
986 399 445 | Innovasjon Norge - innskuddskapital | 19 600 | 3 % | 505 | 505 | |
913 581 628 | Inspirasjons- og komp.senter for norsk møbelindustri AS | 5 262 | 38 % | 2 000 | 0 | |
866 818 452 | Kommunekraft AS | 320 | 0 % | 1 | 1 | |
820 693 922 | Kristiansund Kirke Kunst Kulturfestival AS | 1 200 | 25 % | 300 | 300 | |
886 281 692 | Langfjordforbindelsen AS | 10 714 | 22 % | 2 331 | 0 | |
981 036 093 | Protomore Kunnskapspark AS | 14 104 | 5 % | 700 | 700 | |
985 615 462 | Molde Lufthavnutvikling AS | 18 590 | 1 % | 240 | 240 | |
961 721 652 | Muritunet AS | 14 343 | 22 % | 3 200 | 3 200 | |
942 390 742 | Møreaksen AS | 7 403 | 20 % | 1 500 | 0 | |
991 436 502 | Møreforsking AS | 500 | 36 % | 200 | 200 | |
996 153 185 | Nasjonalt Vindenergisenter Smøla AS | 1 500 | 33 % | 500 | 500 | |
989 685 414 | Nordic Light Event AS | 2 000 | 36 % | 1 650 | 1 290 | |
967 715 328 | Norsk Fjordsenter AS | 3 840 | 41 % | 5 700 | 2 390 | |
992 524 685 | Norsk Tindesenter Eiendom AS | 25 000 | 32 % | 10 100 | 10 100 | |
963 886 705 | Operaen i Kristiansund AS | 1 410 | 29 % | 820 | 820 | |
976 778 200 | Riss Møbeltek AS | 710 | 28 % | 200 | 200 | |
996 605 949 | Rovdefjordsambandet AS | 2 270 | 5 % | 250 | 250 | |
989 736 027 | Runde Miljøbygg AS | 5 500 | 26 % | 3 900 | 3 225 | |
987 410 752 | Runde Miljøsenter AS | 500 | 40 % | 800 | 800 | |
887 493 952 | Samspleis AS | 3 550 | 14 % | 500 | 500 | |
919 763 159 | Svorka Energi AS | 1 300 | 25 % | 325 | 325 | |
919 549 904 | The North West AS | 3 028 | 17 % | 1 000 | 1 000 | |
916 176 678 | Tingvoll Økopark Eiendom AS | 17 400 | 43 % | 7 500 | 7 500 | |
979 615 361 | Tjeldbergodden Utvikling AS | 2 209 | 4 % | 500 | 500 | |
991 323 848 | Trollheim Vekst AS | 1 060 | 38 % | 100 | 100 | |
918 337 679 | Varde AS | 1 370 | 20 % | 270 | 270 | |
935 162 718 | Vegamot AS | 3 150 | 33 % | 1 050 | 1 050 | |
981 575 679 | ÅKP AS (tidl. Ålesund Kunnskapspark AS) | 8 350 | 2 % | 200 | 200 | |
912 190 641 | ÅKP Blue Innovation Arena AS | 1 040 | 19 % | 2 000 | 2 000 | |
Diverse andelar | 87 | 87 | ||||
Sum aksjar og andelar | 135 483 | 115 944 |
Kommentarar:
Jamfør sak T66/17 går fylkeskommunen pr. 1.1.19 ut av sitt eigarskap i Tannhelsetjenestens Kompetansesenter Midt-Norge IKS. Det har ikkje vært skutt inn andelskapital, kun tilskotskapital som er belasta rekneskapen løpande. Det er såleis ikkje noen vinst eller tap ved utmeldinga.
Aksjar i Naturgass Møre AS vert tvangsinnløyst i 2018. Aksjane er tidlegare nedskriven til null, men reversert til andel av bokført eigenkapital på 89. Ved tvangsinnløysinga er det tilbakebetalt iht andel av bokført eigenkapital, og det er såleis ikkje bokført vinst eller tap ved innløysinga.
Der hvor bokført verdi avviker frå opprinneleg kostpris er det gjort ei nedskriving av verdien som følgje av verdinedgang som ikkje er forventa å være forbigåande.
Det visast for øvrig til note 8. om kjøp og sal av aksjar og andelar i året.
Utlån
Org.nr. | Selskap/formål | 2018 | 2017 | Tilbakebet. |
---|---|---|---|---|
971 032 081 | Statens Vegvesen - E39 Kvisvegen | 6 247 | 6 247 | 2020 |
919 763 159 | Svorka Energi AS - ansv. lån | 10 000 | 10 000 | 2053 |
991 173 110 | Møre og Romsdal Såkornfond AS | 37 811 | 37 183 | 2022 |
Sum utlån per 31.12 | 54 058 | 53 430 |
Opptente renter av utlån til Møre og Romsdal Såkornfond AS, 0,7 mill. kroner er i samsvar med inngått avtale lagt til hovudstolen og ført som utlån.
Note 11 Finansielle omløpsmidlar
Finansielt motiverte investeringar i verdipapir blir ført som omløpsmidlar.
Aktivaklasse | Marknadsverdi | Bokf. Verdi 2018 | Årets res.førte verdiendr. | Anskaff. kost |
---|---|---|---|---|
Pengemarknadsfond | 203 577 | 203 577 | 1 067 | 194 701 |
Aksjar | 30 379 | 30 379 | -1 947 | 18 561 |
Obligasjonar | 16 103 | 16 103 | -432 | 16 548 |
Sum | 250 059 | 250 059 | -1 312 | 229 810 |
Marknadsbaserte verdipapir (m.a. sertifikat, obligasjonar og aksjar) er klassifisert som omløpsmiddel og vurdert til verkeleg verdi. Verkeleg verdi er fastsatt til marknadsverdi pr. 31.12 i rekneskapsåret.
Note 12 Eigenkapital
12.1 Eigenkapitalkonti
Saldo 01.01.2018 | Avsett | Brukt i drift | Bruk i inv. | Saldo 31.12.2018 | |
---|---|---|---|---|---|
Mindreforbruk i driftsrekneskapen | 133 856 | 39 735 | 133 856 | 39 735 | |
Disposisjonsfond | 318 394 | 115 490 | 975 | 432 909 | |
Bundne driftsfond | 116 918 | 251 525 | 223 977 | 2 839 | 141 627 |
Ubundne investeringsfond | 236 637 | 89 | 6 505 | 230 221 | |
Bundne investeringsfond | 20 337 | 13 821 | 3 029 | 31 129 | |
Fond | 692 286 | 380 925 | 224 951 | 12 373 | 835 886 |
Endringar i rekneskapsprinsipp (drift) | -40 947 | -40 947 | |||
Endringar i rekneskapsprinsipp (inv.) | -58 585 | -58 585 | |||
Kapitalkonto | 2 508 523 | 1 382 434 | 1 018 359 | 2 872 598 | |
Sum | 3 235 133 | 1 803 094 | 358 807 | 1 030 732 | 3 648 687 |
12.2 Disposisjonsfond - avsett og brukt i året
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Regnskapsskjema 1A/2A: | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 115 490 | 115 490 | 0 | 12 435 |
Brukt i investeringsrekneskapen | 0 | -6 876 | ||
Brukt i driftsrekneskapen | -540 | -540 | 0 | 0 |
Regnskapsskjema 1B: | 0 | |||
D05 Vidaregåande opplæring | 0 | -12 | ||
D10 Kulturtenester | 0 | 0 | ||
D11 Regional og næring | -435 | 435 | -813 | |
Sum avsett/bruk disposisjonsfond | 114 515 | 114 950 | 435 | 4 734 |
12.3 Disposisjonsfond etter formål
2018 | 2017 | Endring 2017-2018 | 2016 | |
---|---|---|---|---|
Felles - Infrastrukturfond | 180 325 | 180 325 | 0 | 180 325 |
Felles - Driftsdel Kapitalfond | 37 932 | 37 932 | 0 | 37 932 |
Felles - Felles disposisjonsfond | 170 569 | 90 006 | 80 563 | 77 421 |
Felles - Avsetning Nordøyvegen | 0 | 0 | 0 | 6 876 |
Felles - Skadefond | 9 700 | 9 696 | 4 | 9 346 |
Felles - Havbruksfond | 34 383 | 0 | 34 383 | |
D10 - Kulturfond | 0 | 0 | 0 | 0 |
D11 - Interne løyvingar av tiltaksfondet | 0 | 435 | -435 | 1 260 |
D11 - Luftfartsstrategi | 0 | 0 | 0 | 500 |
Sum disposisjonsfond | 432 909 | 318 394 | 114 515 | 313 660 |
12.4 Bundne driftsfond - avsett og brukt i året
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Regnskapsskjema 1A/2A: | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 0 | |||
Regnskapsskjema 1B: | ||||
D03 Stabsfunksjonar | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 1 233 | 0 | ||
D05 Vidaregåande opplæring | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 13 560 | -640 | -14 200 | |
Bruk i investeringsrekneskapen | -1 969 | 1 969 | ||
D06 Fagskolane i Møre og Romsdal | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 1 703 | -16 | -1 719 | |
Bruk i investeringsrekneskapen | -870 | 870 | ||
D10 Kulturtenester | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 4 254 | 2 104 | -2 150 | |
D11 Regional- og næringsutvikling | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 1 477 | 0 | -1 477 | |
D12 Samferdselstenester | ||||
Netto avsett i driftsrekneskapen | 5 321 | 0 | -5 321 | |
Netto avsetjing/bruk bundne driftsfond | 24 709 | 1 448 | -22 028 | 5 341 |
12.5 Investeringsfond
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | |
---|---|---|---|---|
Bundne investeringsfond: | ||||
Inngåande balanse 1.1 | 20 337 | 17 298 | ||
Avsetjingar | 13 821 | 0 | -13 821 | 3 039 |
Bruk av bundne investeringsfond | -3 029 | 0 | 3 029 | |
Utgåande balanse 31.12 | 31 129 | 20 337 | ||
Ubundne investeringsfond: | ||||
Inngåande balanse 1.1 | 236 637 | 262 134 | ||
Avsetjingar | 89 | 0 | -89 | 2 800 |
Bruk ubundne investeringsfond | -6 505 | -32 700 | -26 195 | -28 297 |
Utgåande balanse 31.12 | 230 221 | 236 637 |
12.6 Finansfondet (sal kraftaksjar)
2018 | 2017 | Endring 2017-2018 | 2016 | |
---|---|---|---|---|
Bank | 25 302 | 36 140 | -10 838 | 35 015 |
Pengemarknadsfond | 70 954 | 69 579 | 1 375 | 68 705 |
Obligasjonsfond | 16 103 | 13 522 | 2 581 | 16 348 |
Aksjefond | 30 379 | 31 801 | -1 422 | 27 162 |
Sum plassering 1) | 142 738 | 151 042 | -8 304 | 147 230 |
Driftsdel | 37 932 | 37 932 | 0 | 37 932 |
UB Investeringsdel | 105 471 | 105 471 | 0 | 105 471 |
Sum kapitalfond 1) | 143 403 | 143 403 | 0 | 143 403 |
12.7 Prinsippendringar som påverkar arbeidskapitalen
2018 | 2017 | 2016 | |
---|---|---|---|
Rest feriepengar 1992 | 58 585 | 58 585 | 58 585 |
Investeringsdel | 58 585 | 58 585 | 58 585 |
Varelagre (sjukehus, apotek) | 25 086 | 25 086 | 25 086 |
Renter påløpt 2000, betalt i 2001 | 20 661 | 20 661 | 20 661 |
Mva-kompensasjon for 1999 | -12 845 | -12 845 | -12 845 |
Lærlingetilskot hausten 2001 | 8 045 | 8 045 | 8 045 |
Driftsdel | 40 947 | 40 947 | 40 947 |
12.8 Kapitalkonto
Saldo på kapitalkonto viser kor stor del av anleggsmidla som ikkje er finansiert med gjeld.
Saldo 31.12.18 | Saldo 31.12.17 | Endring 2017-2018 | |
---|---|---|---|
Sum anleggsmidlar | 11 138 540 | 10 353 332 | 785 208 |
- Pensjonsforplikting | 3 294 419 | 3 200 450 | 93 969 |
- Langsiktig gjeld | 5 071 962 | 4 731 759 | 340 203 |
+ Ubrukte lån | 100 439 | 87 400 | 13 039 |
=Kapitalkonto | 2 872 598 | 2 508 523 | 364 075 |
1.1.18 IB Kapitalkonto | 2 508 523 | ||
---|---|---|---|
Debetpostar i året: | Kreditpostar i året: | ||
Av- og nedskriving av fast eigedom og anlegg | 273 913 | Aktivering av fast eigedom og anlegg | 866 434 |
Av- og nedskriving av utstyr, maskinar og transportmidlar | 37 006 | Aktivering av utstyr, maskinar og transportmidlar | 70 756 |
Sal av utstyr, maskinar og transportmidlar | 360 | ||
Avgang aksjar og andelar | 89 | Kjøp av aksjar og andelar | 2 400 |
Nedskriving av aksjar og andelar | 12 594 | ||
Avdrag på utlån | 0 | Aktivering eigenkapitalinnskot pensjonskasse | 4 105 |
Bruk av midlar frå eksterne lån | 539 028 | Utlån | 628 |
Auka pensjonforpliktingar | 102 394 | Avdrag på eksterne lån | 211 864 |
Auke pensjonsmidlar | 164 847 | ||
Arbeidsgjevaravgift av netto reduksjon pensjonsforpliktingar | 8 425 | ||
Sum debet | 965 384 | Sum kredit | 1 329 459 |
31.12.18 UB Kapitalkonto | 2 872 598 |
Note 13 Langsiktig lånegjeld, avdrag og renter på lån
13.1 Tilgang og bruk av lånemidlar
2018 | 2017 | 2016 | 2015 | |
---|---|---|---|---|
Danske Bank - sertifikatlån | 300 000 | |||
Den Norske Bank - sertifikatlån | 319 100 | |||
Sparebank 1 - sertifikatlån | 250 000 | |||
KBN Kommunalbanken | 462 085 | 401 100 | ||
KLP Kommunekreditt AS - serielån | -147 085 | 109 400 | 578 000 | 0 |
Fræna kommune - vegforskotering | -10 703 | 0 | 0 | |
Herøy kommune - vegforskotering | -18 800 | 18 800 | ||
Sula kommune | 21 700 | |||
Aure kommune | 16 570 | |||
Sum Tilgang | 552 067 | 532 200 | 596 800 | 619 100 |
Inntektsført i investeringsrekneskapen | 539 028 | 469 631 | 635 012 | 593 178 |
Tilbakebetalte vegforskoteringar (refinansiert) | 20 670 | |||
Sum Bruk | 539 028 | 469 631 | 635 012 | 613 848 |
Endring brukte lån | 13 039 | 62 569 | -38 212 | 5 252 |
I 2018 er det tatt opp to nye lån i Kommunalbanken i tillegg til eit opptrekk på eit eksisterande lån, samt et nytt sertifikatlån i Sparebank 1. Eit av låna er ei refinansiering av eit lån i KLP Kommunekreditt AS. To vegforskoteringar til henholdsvis Fræna og Herøy kommunar er tilbakebetalt i 2018, men begge er tilbakebetalt med ei refinansiering i andre lån, og er derfor ikkje behandla som tilbakebetalte vegforskoteringar. I tillegg har Aure kommune forskottert vegprosjekt med 16,6 mill. kroner. Lån som ikkje er brukt er ført på memoriakonto med saldo 100,4 mill. kroner per 31.12.2018, ei auke på 13 mill frå 2017.
13.2 Endring i lånegjeld
2018 | 2017 | 2016 | 2015 | |
---|---|---|---|---|
Lånegjeld 01.01 | 4 731 759 | 4 395 746 | 3 981 258 | 3 528 580 |
Nye lån ekskl. forskoteringar | 565 000 | 510 500 | 578 000 | 619 100 |
Nye forskoteringar | 16 570 | 21 700 | 18 800 | 0 |
Tilbakebetalte forskoteringar (refinans.) | -29 503 | -20 670 | ||
Tilbakebetalte forskoteringar avdrag drift) | -21 390 | -21 150 | -20 900 | -5 000 |
Betalte avdrag på innlån (driftsrekneskapen) | -190 474 | -175 037 | -161 412 | -140 752 |
Lånegjeld 31.12 | 5 071 962 | 4 731 759 | 4 395 746 | 3 981 258 |
Årets rentekostnad | 97 266 | 93 480 | 92 151 | 90 674 |
Endring 2017-2018 | Endring 2017-2018 i % | Endring 2015-2018 | Endring 2015-2018 i % | |
Endring i lånegjeld | 340 203 | 7,2 % | 1 543 382 | 43,7 % |
Betalte avdrag på lån (eks. forskoteringar) | 15 437 | 8,8 % | 49 722 | 35,3 % |
Årets rentekostnad | 3 786 | 4,1 % | 6 592 | 7,3 % |
Per 31.12.18 var lånegjelda 5 071,9 mill. kroner, det er ein auke på 340,2 mill. kroner frå året før. I perioden 01.01.15 - 31.12.18 auka lånegjelda med 1 543,4 mill. kroner, ein auke på 43,7%. Betalte avdrag på gjeld utanom forskoteringar auka frå 175,0 mill. kroner i 2017 til 190,5 mill. kroner i 2018. Tilbakebetaling av forskoteringar til Imarfinans AS og Atlanterhavstunnelen AS er ført som avdrag. Påløpte netto renter på lånegjeld var i 2018 97,3 mill. kroner, det er ei vekst på 4,1% frå året før.
13.3 Lånegjeld fordelt på kreditorar
2018 | Andel | 2017 | Andel | |
---|---|---|---|---|
Kommunalbanken AS | 2 091 004 | 41,2 % | 1 700 183 | 35,9 % |
Kommunal Landspensjonskasse | 1 396 939 | 27,5 % | 1 663 990 | 35,2 % |
KLP Kommunekreditt AS | 476 439 | 9,4 % | 448 684 | 9,5 % |
Sum Bank/kredittinstitusjonar | 3 964 382 | 78,2 % | 3 812 856 | 80,6 % |
Sparebank 1 SMN | 685 000 | |||
Den Norske Bank | 287 100 | 577 700 | ||
Danske Bank | 171 400 | |||
Sum Sertifikatlån | 972 100 | 19,2 % | 749 100 | 15,8 % |
Sum Vegforskoteringar, sjå note 13.6 | 135 480 | 2,7 % | 169 803 | 3,6 % |
Sum Lånegjeld per 31.12. | 5 071 962 | 100,0 % | 4 731 759 | 100,0 % |
Sertifikatlån forfell i løpet av året men skal reknast som langsiktig gjeld. I 2019 må fylkeskommunen ut i lånemarknaden å refinansiere ca 972 mill. kroner. I tillegg er det budsjettert med 901 mill. kroner i nye lån, slik at fylkeskommunen må ut i lånemarknaden med i alt 1 873 mill. kroner.
13.4 Renter
Rentebinding | 2018 | Andel | 2017 | Andel |
---|---|---|---|---|
Rentefrie lån (forskoteringar) | 135 480 | 2,7 % | 169 803 | 3,6 % |
Mindre enn 1 år | 3 283 935 | 64,7 % | 3 056 987 | 64,6 % |
2 - 3 år | 325 600 | 6,4 % | 364 783 | 7,7 % |
4 - 5 år | 317 176 | 6,3 % | 512 053 | 10,8 % |
6 - 8 år | 512 305 | 10,1 % | 109 400 | 2,3 % |
Over 8 år | 497 466 | 9,8 % | 518 733 | 11,0 % |
5 071 962 | 100,0 % | 4 731 759 | 100,0 % |
Det blir ikkje betalt renter på vegforskoteringar. Gjennomsnittleg vekta rentesats per 31.12.18 er 2,12% mot 2,06% året før. Gjennomsnittleg vekta renteløpetid per 31.12.18 er 2,3 år mot 2,1 året før. Per 31.12.18 var det ikkje inngått rentebytteavtaler.
Rentekompensasjon | Ber.grl. 01.01.2018 | Ber.grl. 31.12.2018 | Årets rentekomp. |
---|---|---|---|
Investeringar i skolebygg | 256 007 | 230 687 | 2 619 |
Investeringar i fylkesvegar | 1 145 700 | 1 110 700 | 17 160 |
Staten kompenserer ein del av renteutgiftene knytt til nybygg og utbetring av skolebygg og investeringar i fylkesvegar. Tilskotta er basert på låneramme og rentesats fastsett av staten.
13.5 Minste lovlege avdrag
Kommunelova har krav om kor mykje avdrag på langsiktig gjeld som minst skal betalast i året. Reglane bygger på eit prinsipp om at det skal vere samanheng mellom levetida på eigedelar av varig verdi og gjennomsnittleg avdragstid på lånegjelda. I dag kan både vektingsmodellen (regnearkmodellen) og ein enklare metode nyttast. I NOU 2016:4 Ny kommunelov er det foreslått at vektingsmodellen ikkje lenger kan nyttast.
2018 | 2017 | 2016 | 2015 | |
---|---|---|---|---|
Varige driftsmidlar per 1.1 | 7 493 890 | 7 072 501 | 6 436 107 | 5 721 412 |
Lånegjeld (LG) 1.1. | 4 731 759 | 4 395 746 | 3 981 258 | 3 528 580 |
LG i % av varige driftsmidlar | 63,1 % | 62,2 % | 61,9 % | 61,7 % |
Avskrivingar i året | 278 866 | 255 752 | 232 277 | 211 329 |
Betalt avdrag i året | 211 864 | 196 186 | 182 312 | 145 752 |
av dette tilbakebetalte forskoteringar | 21 390 | 21 150 | 20 900 | |
Vekta restlevetid, ("forenkla metode") | 27 | 28 | 28 | 27 |
Minste avdrag | 176 080 | 158 957 | 143 682 | 130 333 |
13.6 Forskoteringer fylkesvegar
Forskottert av | FT-vedtak | Vedtatt forskot. | Gjeld per 31.12.2018 | Rest forskot. | Planlagt tilbakebet. |
---|---|---|---|---|---|
Imarfinans AS, vegreform 2010 | 71 490 | 2022 | |||
Atlanterhavstunnelen AS, vegreform 2010 | 25 720 | 2024 | |||
Ørskog kommune, Fv 650 Amdam-Giskemo | T-17/13 | 21 000 | 21 000 | 2023 | |
Sula kommune, Fv 61 Furneskrysset | T-14/16 | 21 700 | 21 700 | 2023 | |
Haram kommune, Fv 659 Miljøgate Brattvåg | T-19/16 | 5 500 | 5 500 | ||
Aure kommune, Fv 680, Kjørsvikbugen | T-49/17 | 15 000 | 16 570 | -1 570 | 2022 |
63 200 | 135 480 | 26 500 |
Ifølge retningslinjer for forskotering av fylkesvegar vedtatt av fylkestinget i sak T-32/10, skal forskoteringar refunderast utan kompensasjon for prisstigning og renter.
Note 14 Garantiansvar
Fylkeskommunen kan gi garantiar med heimel i Kommunelova § 51 og forskrift om kommunale og fylkeskommunale garantiar fastsett av Kommunal- og moderniseringsdepartementet.
Selskap med garantiansvar blir vurdert i årleg melding til fylkestinget om oppfølging av fylkeskommunen sine interesser i selskap og føretak. I meldinga for 2016, sak T-46/17, er det lagt til grunn at selskapa kan betene gjelda. I desember 2017 fikk Norsk Tindesenter Eiendom AS betalingsproblem på grunn av uventa avgiftskrav frå Skatt Midt-Norge på 4,2 mill. Fylkesutvalet vedtok i sak U-5/18 å gå inn med 2,1 mill. kroner i ny aksjekapital.
Fylkeskommunen har i løpet av rekneskapsåret ikkje fått krav om å innfri garantiar eller dekke tap.
Låntakar | Långjevar | Garantiplikt 31.12.2018 | Garanti går ut |
---|---|---|---|
Imarfinans AS | Kommunalbanken | 56 482 | 2022 |
Atlanterhavstunnelen AS | KLP Kreditt AS | 252 751 | 2027 |
Samspleis | KLP | 39 570 | 2032 |
Trollheim Vekst AS | KLP Kreditt AS | 166 | 2020 |
AS Regionteatret i Møre og Romsdal | Kommunalbanken | 31 269 | 2051 |
AS Regionteatret i Møre og Romsdal | Kommunalbanken | 16 085 | 2027 |
Eksportvegen AS (Tresfjordbrua) | Kommunalbanken | 582 000 | 2030 |
Muritunet AS | Kommunalbanken | 10 051 | 2042 |
Muritunet AS | Kommunalbanken | 4 387 | 2042 |
Stift. Molde Intern. Jazzfestival | Kommunalbanken | 11 611 | 2050 |
Stift. Molde Intern. Jazzfestival | Kommunalbanken | 6 010 | 2027 |
Stift. Romsdalsmuseet | Kommunalbanken | 38 662 | 2042 |
Norsk Tindesenter Eiendom AS | Kommunalbanken | 9 643 | 2045 |
Tingvoll Økopark Eiendom AS | Kommunalbanken | 2 250 | 2040 |
Sum garantiansvar | 1 060 937 |
Fylkestinget vedtok i sak T- 89/16 å stille sjølvskyldnargaranti på samla 525 mill. kroner for lån som bompengeselskapet tar opp til finansiering av Nordøyvegen. Garantien gjeld frå første opptrekk og gjennom innkrevjingsperioden på 20 år.
Fylkestinget vedtok i sak T- 16/18 å stille sjølvskyldnargaranti på samla 1 190 mill. kroner for lån som bompengeselskapet tar opp til finansiering av ny E39 Lønset - Hjelset. Garantien gjeld frå første opptrekk og gjennom innkrevjingsperioden på 15 år.
Note 15 Leigeavtalar
Rest leigetid per 31.12.2018 | Under 3 år | 3 - 5 år | 5 - 10 år | Over 10 år | Sum |
---|---|---|---|---|---|
Utdanningsformål | 14 548 | 925 | 3 749 | 5 206 | 24 428 |
Tannklinikkar | 7 083 | 2 459 | 885 | 982 | 11 409 |
Sum årleg leige | 21 631 | 3 384 | 4 634 | 6 188 | 35 837 |
Fylkeskommunen har løpande avtale med Fylkeshuset AS om leige av administrasjonslokale. Årleg leigekostnad er for tida 17,9 millioner kroner.
Note 16 Ikkje rekneskapsførte forpliktingar
Fylkestinget har vedteken å gi årlige driftstilskot til å dekke renter og avdrag til andres investeringar.
Sak | Avtale | Oppr. lånegjeld | Rest per 31.12.2018 | Rest per 31.12.2017 | |
---|---|---|---|---|---|
Teateret Vårt AS (Plassen) | T-sak 13/09 | 13.09.2018 | 21 840 | 10 192 | 11 648 |
Moldejazz (Plassen) | T-sak 13/09 | 13.03.2018 | 8 160 | 3 808 | 4 352 |
Stiftelsen Romsdalsmuseet | T-sak 43/13 | 17.12.2013 | 48 500 | 38 800 | 40 417 |
Forplikting (noverdi) | 78 500 | 52 800 | 56 417 |
I sak T-13/09 er det gjort vedtak om å dekke renter og avdrag over 15 år (fram til 2025) på eit lån på totalt 30 mill, knytt til finansiering av kulturhuset Plassen for Teatret Vårt AS og Stiftelsen Molde Intarnational Jazz Festival. Skriftelege avtaler om dei ekstraordinære driftstilskota vart utarbeida og signert i 2018. Det er inngått avtale med Stiftelsen Romsdalsmuseet om årleg tilskot i 30 år (fram til 2042) som skal dekke renter og avdrag på eit lån på 48,5 mill. kroner.
Dersom forpliktingane var rekneskapsført, hadde disposisjonsfondet vore belasta med 52,8 mill. kroner.
Note 17 Årsverk/tilstette
2018 | 2017 | 2016 | 2015 | Endring 2017 2018 | |
---|---|---|---|---|---|
Tal på årsverk totalt | 2 252 | 2 272 | 2 241 | 2 239 | -20 |
Kvinner | 1 514 | 1 506 | 1 470 | 1 480 | 8 |
Menn | 1 002 | 1 036 | 1 046 | 1 044 | -34 |
Tal på tilsette totalt | 2 516 | 2 542 | 2 516 | 2 524 | -26 |
Tal på årsverk, delstillingar | 489 | 504 | 517 | 537 | -15 |
Kvinner | 538 | 559 | 564 | 604 | -21 |
Menn | 215 | 215 | 227 | 217 | 0 |
Tal på tilsette i delstillingar | 753 | 774 | 791 | 821 | -21 |
Tal på kvinner i leiande stillingar | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Tal på menn i leiande stillingar | 5 | 6 | 7 | 7 | -1 |
Andel tilsette kvinner | 60,2 % | 59,2 % | 58,4 % | 58,6 % | -30,8 % |
Andel kvinner i deltidsstillingar | 71,4 % | 72,2 % | 71,3 % | 73,6 % | 100,0 % |
Andel kvinner i leiande stillingar | 37,5 % | 25,0 % | 22,2 % | 22,2 % | 12,5 % |
Note 18 Spesifikasjon av driftspostar
Rekneskap 2018 | Budsjett 2018 | Avvik (B - R) | Rekneskap 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|
Andre sals- og leigeinntekter: | |||||
Inntekter kantine, kost mv vidaregåande skole | 25 131 | 25 529 | -398 | 24 161 | |
Inntekter elevarbeid mv vidaregåande skole | 2 826 | 1 773 | 1 053 | 2 831 | |
Sal av kurs mv | 5 052 | 603 | 4 449 | 5 452 | |
Sal av konsesjonskraft | 14 270 | 0 | 14 270 | 12 861 | 1) |
Husleigeinntekter | 12 743 | 12 299 | 444 | 12 963 | |
Kollektivinntekter buss og hurtigbåt | 275 115 | 285 591 | -10 476 | 263 154 | 2) |
Kollektivinntekter ferge | 204 799 | 210 400 | -5 601 | 192 629 | 3) |
Ymse andre inntekter | 47 955 | 27 367 | 20 588 | 46 443 | |
Sum | 587 891 | 563 562 | 24 329 | 560 494 |
1) Fylkeskommunen har rettigheter på konsesjonskraft. Det som ikkje blir benytta i eigen virksomhet blir solgt. Tafjord Marked AS handterer sal av konsesjonskraft for fylkeskommunen. Brutto sal av konsesjonskraft er ført under rekneskapslinja Andre sals- og leigeinntekter, mens det er budsjettert med netto sal på 5 mill under rekneskapslinja Andre overføringar. I 2018 er netto sal berekna til 7 mill, mot 5,1 mill i 2017, og ført under Andre overføringar medan motpost er belasta på rekneskapslinja Fordelte utgifter.
2) Kollektivinntekter buss og hurtigbåt består i hovudsak av sal av billettar til persontrafikk.
3) Kollektivinntekter ferge består av både persontrafikk og næringstrafikk.
Note 19 Resultatoppstilling pasientbehandling tannhelse
Helse- og omsorgsdepartementet har gitt Forskrift om krav til føring av adskilte rekneskap mv. som gjeld frå 2015. Etter § 5 i forskrifta skal det utarbeidast resultatoppstilling for dei ulike delane av tannhelsetenesta:
a. Tenester som tilbys heilt eller delvis vederlagsfritt etter lov om tannhelsetenester
b. Tenester som tilbys vaksne mot betaling i område utan anna tilstrekkeleg tilbod
c. Tenester som tilbys vaksne om betaling i område med konkurranse frå private tenesteytarar.
Gruppe b er vurdert å ikkje vere aktuell for tannhelsetenesten i Møre og Romsdal.
Direkte utgifter er delt på grunnlag av kor stor del betalande pasientar utgjer av samla behandla pasientar. I 2018 var andelen 12,6 prosent. Øvrige utgifter er delt med utgangspunkt i kor stor del av netto driftsutgifter (utanom avskrivingar) tannhelse utgjer av netto driftsutgifter på rammeområda samla.
Resultat pasientbehandling tannhelse
2018 | 2018 | 2017 | 2017 | |
---|---|---|---|---|
Gruppe a | Gruppe c | Gruppe a | Gruppe c | |
Direkte inntekter | 6 594 | 23 725 | 6 451 | 27 326 |
Direkte utgifter | 162 137 | 23 374 | 153 715 | 25 023 |
Indirekte utgifter | 10 472 | 425 | 10 493 | 524 |
Kapitalkostnader | 3 716 | 536 | 4 190 | 682 |
Resultat | -169 731 | -610 | -161 947 | 1 097 |
I 2018 har Fylkestannlegen hatt ei nedgang i betalande pasientar, dette har gitt seg utslag i eit underskot på dei betalande pasientane.
Note 20 Usikre forpliktingar
Sluttoppgjer for arbeidet med rehabilitering av Fannefjordtunnelen vart belasta rekneskapen i 2016. Møre og Romsdal fylkeskommune og entreprenør er usamde om beløpets størrelse, og det er framleis uklart kva løysing det blir.
Fylkeskommunen har eit uavklart krav på 2,5 mill. kroner for tilleggsarbeid på eit vegprosjekt på Nordmøre.
Fylkeskommunen har fått krav på om lag 16 mill. kroner frå Torghatten knytt til ekstra bemanning. Det er ikkje einighet om kravet og status er uklar.
Fylkestinget gav i T-sak 10/14 tilsegn om eit årleg samla tilskot på inntil 13,9 mill. kroner i 30 år til A/S Operaen i Kristiansund og til stiftinga Nordmøre Museum. Tilskotet er meint å dekke renter og avdrag på eit lån på 204,1 mill. kroner til finansiering av nytt Opera- og kulturhus i Kristiansund. Prosjektet er eit spleiselag mellom Kristiansund kommune, staten og Møre og Romsdal fylkeskommune. Per i dag er statleg medfinansiering uavklart, og forpliktinga på 204,1 mill. kroner er rekna som usikker.